HBO Nordic | Outdoor Print Kampagne

Projektet

CPH digital stod i 2014 for en stor printkampagne til HBO Nordic, bestående af flere størrelser plakater både til udendørs og indedørs display, samt mulighed for at konvertere layoutet til online brug. Målet var at illustrere hvordan det nu var muligt for danskerne at få alt HBOs elskede indhold hjem i stuen. Derfor blev der lagt vægt på tilstedeværelsen af nogle af selskabet mest elskede karakterer fra diverse serier.

Processen

Plakaten blev udviklet over en periode, hvor der blev lagt vægt på rig kommunikation mellem CPH digitals designer og HBO Nordic. Denne dialog sikrer et detaljeret kendskab til kundens behov og forventninger til projektet. Dette giver desuden vores erfarne designere mulighed for bedst muligt at rådgive om hvordan man bedst muligt får ønsker og æstetik til at stemme overens. Dette resulterede i flere versioner af plakaten, med forskellige karakterer, placeringer og fokus områder. Disse mock ups blev præsenteret for HBO Nordic, der så havde mulighed for at gå i intern dialog om hvilket produkt der skulle arbejdes videre på. Efter godkendelse vendte plakaten tilbage til CPH digital, hvor den detaljerede design proces gik i gang. Denne proces indeholder igen en stor mængde dialog med kunden, så små detaljer kunne blive fuldstændigt som de ønskede.

Produktet – At få HBO Nordic hjem til brugerne

Med et projekt som dette, er det vigtigt at produktet kommunikerer den historie, som kunden ønsker fortalt. Plakaten viser derfor den tilgængelighed til HBO’s mest populære serier, som tjenesten tilbyder. Samtidig inddrager den HBO Nordics brugere, i og med at plakaten ses fra dennes POV. Plakaten var yderst synlig i dagebilledet både på større og mindre udendørsdisplays, samt i mindre størrelser i lokal områderne. Den er desuden udviklet, så formatet nemt kan tilpasses online brug. Dette har HBO Nordic gjort brug af, bl.a. på deres Facebookside og andre sociale medie sites. Layoutet er desuden blevet anvendt i hele norden.

Tilbage