ANNONCERING |
2 min. læsetid
af Dennis Brøndum
Digital Designer, UX specialist og certificeret i Google Ads og DobubleClick Studio

3 gode råd til effektiv display annoncering

jan 22, 2021 | Display-annoncering, HTML5, Konverteringer, Marketing, Video

af Dennis Brøndum
Digital Designer, UX specialist og certificeret i Google Ads og DobubleClick Studio

Annoncøren får stadigt sværere ved at bryde gennem støjen af indhold og nå ud til brugeren med sit budskab. Der findes dog konkrete og gennemprøvede guidelines til at forbedre din display kampagnes performance. Skal du i gang med display annoncering kan du få gavn af tre simple råd.

 

#1: Kom hurtigt frem til pointen

Før dit budskab når at se dagens lys, har brugeren allerede scrollet væk fra din annonce. Den gennemsnitlige mediebruger bliver dagligt eksponeret for mere end 2000 reklamer og tager sig ikke tiden til at afvente, om dit budskab er af interesse eller relevans. Vil du fastholde modtagerens opmærksomhed, må du derfor komme hurtigt til din pointe. Giv en call-to-action indenfor 2 sekunder og invitér brugeren til at tage stilling med det samme. På den måde flyttes modtageren fra et automatiseret niveau, hvor de scanner og sorterer i indhold, til et refleksivt niveau, hvor de forholder sig til indholdet.

 

Få hjælp til design, programmering og lancering af din næste display (HTML5 banner)kampagne.

 

#2: Vær klar i mælet

Det skal være let for brugeren af afkode dit budskab. Du har en stor faglig forståelse for det produkt, den ydelse eller det budskab, du vil sælge. Samme faglige viden og begrebsforståelse har modtageren ikke nødvendigvis. Formulér dig derfor kortfattet, præcist og i et sprog, der er let at forstå. 

 

#3: Tilpas banneret til mediet

Hvem er målgruppen? Hvad motiverer dem? Hvilke enheder anvender de? Hvornår bruger de mediet? Det har aldrig været mere afgørende at tilpasse indholdet til den kontekst, hvori det indgår. Vil man ramme alle, rammer man ingen. Derfor er det afgørende at målrette sin display annoncering mod situationsbestemt brug. På baggrund af målgruppen, mediet og brugskonteksten bestemmes bannerets format og indhold.

 

Følg de tre råd og oplev en forbedret performance af din display kampagne.

 

Eksempel på CPH digitals HTML5 banner kampagne for Siemens (lanceret i hele skandinavien).

Din ultimative guide til bannerannoncering

10 års erfaring med online annoncering samlet i én ultimativ guide. Kvit og frit.
God fornøjelse!

Download den ultimative guide til bannerannoncering

LAD OS KOMME IGANG

Er du klar til at gøre en forskel?