ANNONCERING | 3 MIN. LÆSETID

5 gode konverterings triggers til et banner

af | mar 1, 2018 | HTML5

At skabe en effektiv banner kampagne er mere forstand end held. Vi giver dig fem forslag til, hvordan du kan arbejde med konvertering triggers i en bannerkampagne, så den performer godt og skaber resultater.

 

#1: Match banneret til dit budskab

En banner kampagne er en måde, hvorpå du kan kontekstualisere budskabet fra din landingpage eller kampagne. Her brander du budskabet og skubber brugere mod det link, som budskabet rammer. Du bør derfor overveje, hvordan bannerets format, layout og funktionalitet komplementerer det budskab, du vil ud med.

 

#2: Tilpas banneret til dit brand

Din skriftlige kommunikation er en del af den visuelle identitet, der personificerer og synliggør din forretning. Logo, farver, typografi og grafisk stil er elementer, der indgår i din virksomheds visuelle identitet. Når du udarbejder layoutet til dine bannere, bør du derfor sikre, at deres grafiske stil stemmer overens med brandets visuelle identitet.

 

#3: Tilføj en CTA

En af de bedste konvertering triggers er en “knap” – også kaldet en call-to-action (CTA). Med en CTA inviterer du brugeren til at foretage en handling. Tilføj en CTA med en relevant tekst og passende størrelse, farver og placering for at trigge opmærksomhed og generere et klik på banneret.

 

“Din call to action I selve annoncen skal matche det, du vil have brugeren til at gøre på websiden.”

Dansk Markedsføring

#4: Anvend genkendelige ansigter

Influencer marketing fokuserer på nøglepersoner, som har adgang til og indflydelse på bestemte målgrupper. Denne form for marketing gør mange virksomheder brug af, da den kan være en effektiv måde at få budskabet ud til specifikke segmenter. Ved at anvende genkendelige ansigter i dine bannere, fanger du målgruppens opmærksomhed.

 

Alle skal have noget ud af et influencer marketing-program. Publikum, influencer og virksomhed.

 

#5:Test og sammenlign bannernes performance

Lav split tests af to eller flere bannere og sammenlign så deres performance. Det gør dig klogere på, hvordan du fremadrettet skal udforme dine bannerkampagner, så de virker efter hensigten.

Har du et projekt i tankerne?